lauantai 18. huhtikuuta 2015

Brace yourselves, tourists are coming

Hääsuunnitteluiden alkumetreiltä asti on ollut selvää, että me ei lähdetä häämatkalle. Tai siis, lähdetään kyllä mutta vasta loppuvuodesta 2016. Sulhon bestman viettää silloin hääjuhlaansa Filippiineillä ja kun nyt joka tapauksessa ollaan sinne suunnalle lähdössä niin ajateltiin yhdistää omakin häämatkamme samaan syssyyn. Häihin saa tuhraantumaan sen verran paljon riihikuivaa, että oikeastaan parempi oikeastaan, että jää hyvin aikaa kasvattaa budjettia. Ja mikäs sen kivempaa kuin pari päivää rentoutua kotona kissat kainalossa kaiken hösäämisen jälkeen.

Ja p*skat me mitään yli vuotta häämatkaa odotetaan. :D

Sulho ilmoitti jokin aika sitten varanneensa meille majoituksen Dubrovnikista häiden jälkeiselle viikolle. Oltiin jo kyllä vähän alustavasti arvottu, että jos nyt sitten kuitenkin lähdettäisiin pikkureissulle heti häiden jälkeen ja melkein ostettu liput Budapestiin Hulluilta päiviltä mutta jääty sitten vielä miettimään asiaa. Ilmeisesti päätöstä junnasin vain minä ja Sulho oli jo päättänyt, että nyt mennään eikä meinata. Mikäs siinä, en valita! (No vähän kyllä valitin kun en saanut päällepäsmäröidä tässäkin asiassa mutta lepyin kyllä nopeasti.)

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Sininen meri ja auringossa köllöttely, ah! <3
 
Voi olla, että olen myös hiukan mehuissani siitä, että Game of Thrones -sarjaa on kuvattu Dubrovnikin vanhassa kaupungissa ja läheisellä Lokrumin saarella (siksipä myös postauksen otsikon viittaus). Fanitan kyllä sarjaa enemmän kirjoja mutta onhan se ihan kiva päästä käpäilemään Kuninkaansatamaan ja Qarthiin. Ja vielä häämatkallaan! (Joskaan hääthän ei kyseisessä tarinassa noin keskimäärin ole kauhean hilpeitä tapahtumia olleet...)
 
Kuva
Mistä päästäänkin sopivasti seuraavaan aiheeseen. Tällä hetkellä to do -listan kärjessä on kutsujen suunnittelu ja tilaaminen. Tajusin myös, että eihän niitä kutsuja voi lähettää ellei vihkipaikkaa ole lyöty lukkoon. Olin jotenkin kuvitellut, että sitähän voi käydä vähän etsiskelemässä kesän aikana mutta vieraille olisi kuitenkin varmaan ihan kiva ilmoittaa jo kutsussa, missä se seremonia hoidetaan. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pistää kutsuun vain joku yhteinen kokoontumispaikka, josta esim. kaaso tai bestman käy porukan noukkimassa. Tämä voisi olla hyvä ajatus siinäkin mielessä, että sateen sattuessa joudutaan hoitamaan homma juhlapaikalla. Noh, ehkä tätä voi vielä pari viikkoa mietiskellä... 


1 kommentti:

Mitäs sulla on mielessä? :)